vrijdag 10 augustus 2012

Flowers in San Francisco

't Is prettig als je kinderen op toeristisch interessante plaatsen wonen. We waren net een paar dagen in het huisje van onze dochter-aan-zee. Een daarvoor een paar weken bij onze Verre Zoon in California - heel gek om thuis te komen aan de andere kant van de oceaan. Ik had dan ook - heel huiselijk - mijn haaknaald & -katoen meegenomen.
In de straten van San Francisco droeg ik geen flowers in my hair
maar haakte wel Hawaiian Flowers in de wijk Little Italy (na een bezoek aan de beroemde City Lights Bookstore waar de beatniks elkaar in de jaren vijftig ontmoetten en Alan Ginsberg zijn gedichten voordroeg)
Ik haakte verder op Pescadero Beach terwijl pelikanen met brede vleugelslag overvlogen,
in Half Moon Bay in gezelschap van een sappige burger,
en op de porch van het houten huis van mijn zoon terwijl de zon tussen de redwoods zakte en de fog opkroop uit de baai.
In de Sovjetunie kregen de helden van de arbeid een diploma en een medaille, in Amerika mag de Employee of the Month op een speciale plek parkeren.
Ik benoem mijzelf - bij gebrek aan iemand anders die dit doet - tot Crochter of the Month. Maar weet niet welk ereteken ik mijzelf daarbij moet geven. Iemand een idee?

15 opmerkingen:

Balsemien zei

Wow, wat een prachtige plekken heb je bezocht! De haakster van de maand heeft in elk geval een ovatie verdient: allemaal even inhaken...
Maar verder moet ik er even over nadenken!

Het lieve leven... zei

wat een heerlijke foto's, zeker je bloem in het zand! Een heerlijk liedje ook...zo zomers! Ik vind het wel een goeie voor jou...haakster van de maand!Het is ook zo'n fijne hobby hé..ben er ook verslingerd aan! Lieve groet, Petra

Elizabeth zei

Going to San Francisco, dat is een liedje van heel lang geleden. Toen dacht ik daar wil ik heen, daar is het fijn en leuk met bloemen in je haar.

Nu ben ik liever aan het strand met m'n voeten in het zand, kijkend naar de kleuren, de beweging.

Ik hoop dat je een hele leuke vakantie gehad hebt.

betty prins zei

Dat ziet er erg aantrekkelijk uit, wat een heerlijke omgeving om in het haken..
Met ere 'haakster van de maand', een lint aan je bloem en je hebt de juiste medaille!

Unknown zei

heerlijke plekjes! je moet het wel erg te pakken hebben dat je zelfs bij het eten de haakwerk bij hebt, is wel grappig! Prettig weekend, met haaknaald natuurlijk ;o))) Groetjes, Hilde

Marina zei

Ik zou ook een creatieve boots krijgen op zo een mooie plekjes, en dan nog met goed gezelschap :0)
Dat liedje is mijn oorworm van de dag nu :-)
Olympische spelen voor haken, misschien een nieuwe dysipline, met een staande ovatie op het strand daar en je familie als beste supporters :)

Bertie zei

dag bloemenhaakster, mocht je je haaknaald wel meenemen in het vliegtuig? of moest je er daarginds eentje kopen? je zou een gouden haaknaaldje verdienen, voor op je revers!

Willy zei

Wat een heerlijke reis en die flowers doen het overal goed, ook als ereteken.

Annelies zei

Volgens mij heb je recht op een gouden haaknaald. Wat een heerlijke foto's. Welkom terug.

Anny zei

Prachtig die bloemen. Je mag jezelf deze medaille geven hoor. En ... heerlijk zo'n plekje home from home!

Janny zei

Ja, zo'n gouden haaknaaldenbroche heb je wel verdiend. Wat een mooie bloemen trouwens.
Van mijn Jongste hoorde ik dat er een kleine kans bestaat dat haar vriend en zij naar Florida gaan voor een paar jaar. Nog niks definitiefs, maar mijn schrik werd wel een beetje minder bij het lezen van jouw logje. Och ja... elk nadeel heeft zijn voordeel, moet ik maar denken, toch?
Janny

Gerda zei

Het heeft dus ook voordelen, kinderen die ver weg wonen. Mooie foto's, leuk je Hawaiian Flower overal. En ja, dat liedje, natuurlijk vroeger een favoriet.
groetjes, Gerda

Corrieneeltje zei

Misschien toch een flower in your hair als ereteken?
Heerlijk verslagje weer, ik hoor de muziek en de gedichten weer uit die tijd.

Saskia zei

Wauw, groovy! Jij ziet nog eens wat van de wereld!
Van mij mag je een gehaakte kampioensrozet opspelden.

marcella zei

ere-haakster van augustus, je hebt wel goede plekjes uitgezocht/gekregen waar je kinderen verblijven. top!
ik zou maar een gouden haaknaaldje op de kop tikken wat je kunt dragen in 'jouw' maand :)