zondag 11 november 2012

o, o - wat eng!

Eigenlijk ben ik er al een tijd aan toe. Maar uit angst stelde ik het steeds maar uit. Excuses genoeg: loge's waardoor ik mij niet kon concentreren, uitstapjes, gebrekkig licht 's avonds na het werk enz, enz.. Maar nu is er geen ontkomen aan: de schaar moet erin. In dat prachtige breiwerk waar ik zoveel uren aan gewerkt heb. Voor het eerst heb ik iets gebreid met een steek - geen gewone steek maar een steek /stik, steɪk/ - uitgesproken op z'n Engels. Een Noorse techniek waarmee je volledig in het rond, en dus met rechtse steken, kan breien ook als er openingen (voor armen, in voorpand) nodig zijn. Handig, tot het bloedstollend moment van doorknippen is gekomen. Op You Tube filmpjes knippen vrouwen zelfverzekerd het prachtigste breiwerk door.
Maar ik zit hier te bibberen en mijzelf moed in te spreken. Mag ik bij jullie uithuilen als het 'niet zo goed gegaan' (mislukt!?!?) is?
(Of zal ik eerst nog even de tuin winterklaar maken? Het zonnetje schijnt nu. En de keukenvloer moet gedweild, en ...)

19 opmerkingen:

Het lieve leven... zei

hihi...ja verzin idd nog maar wat uitvluchten...zou ik ook doen..ik griezel met je mee!! want je breiwerk is zooooo mooi!!!!! Maar aan de andere kant..leven vanuit angst is niet wat wij willen toch? Dus leef vanuit het volste vertrouwen ;) en hup..schaar erin! (bibber, bibber). Lieve groet, Petra

Annelies zei

Ze zult het toch eens moeten doen, dus ik zou het niet uitstellen. Succes !

Anoniem zei

Denk aan mevrouw Rafels en het gaat je vast lukken. Maar het blijft natuurlijk wel heeeeeeeel eng.

Martine zei

Doodeng maar het gaat je lukken.
Ben ook heel benieuwd hoe het er na het knippen uit ziet en hoe het dan verder moet.
Succes !

josé zei

Heel veel succes, als het gebeurd is ben je heel trots op je zelf.

Eng is het zeker !! Heel heel veel succes.

Het resultaat zullen wij hier wel zien.

Bertie zei

gewoon doen! velen zijn je voorgegaan ;-)en met een handleiding erbij kan er eigenlijk niets misgaan. 't Wordt vast een schitterend werkstuk.

Janny zei

Ben ik nou gek of...
Wat is de zin van aan elkaar breien als je het later weer doorknipt??

marcella zei

zij: http://rafelsenrozen.blogspot.nl/ mevrouw rafel zat onlangs met het zelfde 'probleem' toen na maanden breien de shawl in tweeën moest. Het was helemaal niet zo moeilijk als ze had gedacht. Misschien kun je nog even wat tips en truuks bij haar gaan vragen? Hoe dan ook, succes! Het gaat je vast lukken.

betty prins zei

Volgens mij is de schaar er nu wel ingezet... en zit je in schok te kijken naar het resultaat....
Tip (misschien te laat): ik heb eerst de te knippen rand af ge zigzagd met de naaimachine. Ik had dan ook die extra rand niet helemaal goed gebreid, dus dit was mijn noodoplossing! Laat snel weten hoe het resultaat is??

Willy zei

Wat maak je het spannend! Ik zag je net bij mevrouw Rafel steun zoeken.

Monica zei

Wel spannend, ik heb ook wel eens in breiwerk geknipt en dan op de naaimachine genaaid, dat ging prima, Veel succes en het wordt vast en zeker prachtig!

Anny zei

Ja, ja, dat dweilen en vegen leidt maar tot afstel... Aan de slag! Nee, hoor ik begrijp best dat je het griezelig vind. Maar het gaat bijna altijd goed... ik vond het bij mijn sjaal ook griezelig en heb er echt een rustig plekje voor gezocht en ik legde een lange snijlinaal onder de knipbies... kon ik tenminste niet in de onderste laag knippen. Sterkte en... ben heel benieuwd naar het resultaat

Mapi zei

Gewoonweg griezelig om naar dat filmpje te kijken, maar ze deed het wel beheerst.
Kan jij ook, let maar op.
Veel liefs en sterkte
Mapi

Unknown zei

geen bibberhandje en gewoon DOEN! ;-) Succes!

Gerda zei

Het is vast gewoon gelukt, ik herinner me mijn eerste keer nog wel. Een noorse trui, patroon uit de Ariadne. Dat zal rond 1980 zijn geweest. Nog geen youtube toen, maar wel een kundige moeder.
groetjes, Gerda

Antje uit Urk zei

Ja, hier heb ik nou nog nooit iets van gesnapt(t zal wel aan mij liggen) Waarom moet dit eigenlijk doorgeknipt worden? Wat is daar het doel van? En als het dan toch moet...dan moet je het gewoon doen hup, zonder na te denken!
lieve groet,
Antje

ireneinhetatelier zei

Oh, het is nu al een week geleden... Hoe is het afgelopen? Goed gelukt? Spannend, hoor!

Marloeskreatief zei

Geweldig een prachtig breiwerk Gr. Marloeskreatief

Marina zei

Het is soms erop of eronder bij het afwerken, ik heb dat ook hoor de angst om te verpesten. Als je niets doet heb je ook niks en eind goed al goed, zelf met bibber. Ik heb ondertussen al gezien dat je een kanjer bent :) (wist ik al lang hoor)