zondag 23 december 2012

Papieren Kerst 5 - De/het Kerstbal

Een aanrader: de nieuwe verfilming van Anna Karenina. In het begin is het even wennen aan de enscenering maar dan wordt je meegesleept door het verhaal en de werveling van besneeuwde vlaktes, wuivende korenvelden, mazurka's, goudomlijste spiegels, kristallen luchters, ruisende zijden japons, witte uniformen, parels en sabelbont.
Ik heb geprobeerd zonder parels, zilver en brokaat maar met glaspapier, een kristallen prisma en satijnen lint toch iets van de pracht en praal van het oude tsaristische Rusland op te vangen in mijn honingraten 'Anna Karenina'-kerstbal gemaakt volgens deze tutorial [KLIK].
Nog een glaasjes champage erbij en ook hier kan - na een prosit (За ваше здоровье) voor Lev Tolstoj - de mazurka beginnen. Avancez! Formez des lignes! Messieurs, à genoux! ...

Anna Karenina 1935 - Mazurka generale

4 opmerkingen:

Anoniem zei

O, chique bal zeg. Jij kunt papier laten schitteren zonder glitters, prachtig. Ik wens je goede feestdagen en een fantastisch nieuw jaar toe.

Willy zei

Dat is lang geleden dat ik er een film van heb gezien. Dit is een hele bijzondere hanger geworden. De rozen uit je vorige blog vind ik ook erg mooi. Fijne dagen en een mooi 2013.

Anny zei

Alweer zo'n chique papieren ontwerp. Ik hou niet zo van die Russische literatuur. Weet ook niet precies waarom niet. Misschien moeten we maar eend insneeuwen: Anna staat hier in de kast... Half gelezen. Mooi kerstfeest! Anny.

berthi zei

Het is duidelijk voor mij, ik kies voor de nieuwste verfilming van Anna Karenina!

Prachtige Anna Karenina kerstbal maakte je!